İşte benim günah müzem |
|
Tweetle |
|
Ertuğrul Özkök
29.04.2012 Hürriyet 20 yıldır oturduğumuz bu binadan ayrılıyor. Hepimiz pılımızı pırtımızı topluyoruz. Ben de yıllardır içinde yaşadığım şahsi müzemin nadide objelerini kutulara dolduruyorum. Orhan Pamuk, Masumiyet Müzesi yaptı. Benimki, işlenmiş günahların, henüz işleyemediğim en güzel günahlarımın müzesi. Bugün size şahsi müzemi gezdireceğim Hürriyet 20 yıldır oturduğumuz bu binadan ayrılıyor. Hepimiz pılımızı pırtımızı topluyoruz. Ben de yıllardır içinde yaşadığım şahsi müzemin nadide objelerini kutulara dolduruyorum. Orhan Pamuk, Masumiyet Müzesi yaptı. Benimki, işlenmiş günahların, henüz işleyemediğim en güzel günahlarımın müzesi. Kimini birileri yollamış, kimini kendim almışım. Bugün ben de size şahsi müzemi gezdireceğim. SALOMENİN DANSI YAHYANIN KELLESİ 2007de Toni Bentleyin Salomenin Kız Kardeşleri adlı olağanüstü kitabı üzerine bir yazı yazmıştım. Orada, Vaftizci Yahyanın kellesini isteyen Salomenin dansını anlatmıştım. Meçhul bir okurum, bu dev tabloyu yaptırmış ve bana göndermişti. Arzulayan bir kadının iktidarını bundan güzel ne anlatabilir ki? Kadının vazgeçemediğimiz korkutucu gücünü Yeni binada bu tabloyu koyabileceğim büyüklükte bir odam olmayacak. Demek ki bu tablonun başını sokabileceği bir yer bulmalıyım. SOKAKTAKİ İSYANI ODAMA TAŞIYANLAR Hürriyetin görsel yönetmeni Reha Erdoğan, dünyanın birçok metropolünde isyanı duvarlara çizen Kriponun tablosunu bana hediye etmişti. Bu tablo bana, hayatımın sonuna kadar establishementa, yani yerleşik nizama teslim olmamam gerektiğini hatırlattığı için çok seviyorum. Daha doğrusu bazen seviyorum, bazen de bana, Oğlum, sen artık establishementın feriştahısın dediği zaman ifrit oluyorum. Kaynak : http://www.hurriyet.com.tr/yazarlar/20443153.asp?yazarid=10 Köşe yazısının tamamını görmek için tıklayınız. |
|
|
|
|
|
Bu köşenin diğer yazıları;
* Parantez içerisindeki sayılar ilgili köşe yazısına yazılan ters köşe yazılarının sayısıdır. |