Seküler teoloji |
|
Tweetle |
|
Kürtajla birlikte hem dindarları hem de dindar olmayanları aynı bağlamda ilgilendiren, üstelik doğrusu da olmayan bir konu ile karşılaştık. Başörtüsü veya içki meselesi böyle değil... Çünkü her ikisi de diğer cemaati ilgilendiren, o cemaati ötekinin gözünde kimlikleştiren unsurlar. Oysa kürtaj, gelirin artması ve hayat biçiminin değişmesi ile birlikte cemaatleri yatay olarak kesen bir ortak 'soruna' işaret ediyor. Dolayısıyla bu konunun önemi her şeyden önce 'birlikte yaşamayı' becerip beceremeyeceğimize ilişkin bir kanıt oluşturmasında. Ancak daha spesifik olarak bugünkü 'dindar yönetimin' toplumsal çeşitliliğe hürmet gösteren, bu çeşitliliği geleceğe taşımaya niyet eden bir bakışa sahip olup olmadığını gösterecek olmasında... Konunun karmaşıklığı dört bariz asimetri üzerine oturmasından kaynaklanıyor. Birincisi kadının yaşadığı ve son kertede kadının kararıyla sonuçlanmaya mahkum bir olaydan bahsediyoruz. Bu konuda erkekle kadının eşit varsayılması mümkün değil. Buna karşılık gücün erkeklerde olduğu bir geleneğin içinden geliyoruz ve bu durum alınacak kararın meşruiyetini büyük çapta sorguya açıyor. Üçüncüsü kürtajı serbest bırakmakla yasaklamak arasında da simetri yok, çünkü serbestlik herkesin inancına göre yaşamasına imkan verirken, yasak buna izin vermiyor. Dolayısıyla yasak koymanın her zaman ilave meşruiyet sorunu var. Nihayet insan hayatının oluşum süreci de bir asimetriyi ima etmekte: Her insanın bir ceninden, onun da bir hücreden başladığını geriye iz sürerek 'bilebilsek' de, herhangi bir potansiyel insan hücresinin gelişerek cenin ve nihayette insan olacağını iddia edemeyiz. Diğer bir deyişle söz konusu hücrenin insana dönüşeceğini kesinlikle garanti eden bir gelişim aşamasını tespit etmemiz gerekir ki bu da pratikte tek bir nokta olarak saptanması olanaksız bir durumla karşı karşıyayız demektir. Ancak altını çizmekte yarar var, ...... Kaynak : http://www.zaman.com.tr/yazar.do?yazarno=1032 Köşe yazısının tamamını görmek için tıklayınız. |
|
|
|
|
|
Bu köşenin diğer yazıları;
* Parantez içerisindeki sayılar ilgili köşe yazısına yazılan ters köşe yazılarının sayısıdır. |